zondag 22 november 2015

6213,8818 miles further...

Vorige week was het zover... de teller liep vlotjes de 10000 km voorbij.  Nog een grote 250 km te gaan en met 10660 km op de teller , zullen mijn eerste 10000 km met de badkuip een feit zijn.
Bij de aanschaf van de strada had ik nooit gedacht dat ik zoveel tijd zou vertoeven in de mobiel... Laat staan dat ik in minder dan 10 maanden al meer dan 10000 km zou afleggen. Mijn jaargemiddelde strandde vroeger steevast op een 7000 km .Dit jaar wordt het een stuk meer.
De meeste afstand leg ik af tijdens mijn vrije tijd .Het woon-werkverkeer bedraagt ongeveer 2500 km per jaar.
Ondertussen heb ik al heel wat meegemaakt op de weg ... gaande van wuivende mensen tot mensen die obscene gebaren maken . Ook in het verkeer verliep het niet altijd vlotjes . Onoplettende fietsers of wandelaars , autobestuurders die van een parking komen en zomaar het fietspad oprijden. Ik kwam het , zoals iedere fietser , al tegen .Sommige drukke plaatsen ontwijk ik nu bewust. Defensief rijden en het kenbaar maken van je aanwezigheid door het gebruik van de claxon maken soms het verschil.
Opvallen is naar mijn mening de boodschap .

Aan de badkuip is er in een jaar tijd ook het één en ander veranderd. Er werd een risse astro demper geplaatst ,vooraan werden er vorige week 2 stugge veren en nieuwe glijbussen gemonteerd . ( het dokkerende geluid van weleer is daarmee volledig weg , oef ! ) Ook aan de verlichting heb ik extra aandacht besteed . Het is altijd mijn betrachting geweest om zo goed mogelijk gezien te worden in het verkeer .De strada werd vooraan en achteraan voorzien van ledstrips en op de lamphouders staan 2 sigma powerled evo's . Een 2-tal weken maakte ik de definitieve vlaggenmast . Hij is voorzien van knipperende ledstrips voor en achter en een wimpel in de belgische driekleur .

Van pech werd ik ook niet gespaard... 4 lekke binnenbanden en 3 kapotte buitenbanden  , 2 bracketklemmen ,een kapot kettingwiel, een gat in de body door de demper en niet te vergeten : 2 aanrijdingen ,waarvan 1  met als gevolg een neusreconstructie en 2 maanden out voor de herstelling ).

Ik heb geleerd om steeds een materialenkoffer met de belangrijkste materialen en binnenbanden bij me te hebben . Het koffertje weegt wel anderhalve kilo , maar zonder waag ik me niet meer op de weg . Ik heb een fietsbijstandverzekering af gesloten , maar deze gebruik ik enkel als noodoplossing.

Een snelle rijder ben ik niet ... mijn gemiddelde snelheid op lange afstand (+ 100 km) is om en bij 32 km / h . Daar ben ik best tevreden mee .

De reclame op de badkuip staat er jammer genoeg nog steeds niet op... Ik nam sinds augustus 2 maal contact op met de verantwoordelijke .De mevrouw liet me weten dat ze er nog aan dacht , maar blijkbaar vergeet ze het telkens weer... Jammer ... Geduld is een mooie deugd , maar het mag niet eeuwig duren... Nog even wachten en dan ga ik op zoek naar een andere firma .



dec 2014 en 660 km op de teller


nov 2015 en 10396 km op de teller
 




4 opmerkingen:

  1. In welke mate voelt de Risse anders aan dan de standaardvering achteraan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de risse wipt de strada nooit meer hevig op als ik over de fietsdrempels rij.Met de oude vering kwam het wel eens voor dat de staart schuin wegsloeg als ik verhoogde fietspaden zijdelings opreed. Met de risse is dit nooit meer voorgevallen.
    Dat je de risse in 3 standen kan zetten is ook een voordeel !

    Grtz Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 32kph is lang niet zo een laag gemiddelde hoor, daarvoor moet je bijna konstant 36-38 aanhouden, of een redelijk deel van je toch boven de 40 rijden, ik zit nog niet op dat nivo hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk is dat niet zo belangrijk... Het plezier dat ik eraan heb is de reden waarom ik rond fiets.En niet te vergeten ,dat het mijn gezondheid en fitheid enkel maar ten goede komt.

    BeantwoordenVerwijderen