donderdag 22 januari 2015

mijn eerste " boem "....

Het was me het dagje vandaag.... toen ik op een voorrangsweg reed , naderde ik een kruispunt waar ik linksaf moest.In de straat waar ik moest inrijden ,stonden 2 bestelwagens te wachten.De eerste zag dat ik snelheid minderde en zette nog voor mijn neus aan.De 2de had niets in het motje en zette meteen ook aan....net voor mijn flank remde hij in alle hevigheid en raakte me net niet.... Geloof me :mijn tikker sprong bijna uit mijn lijf....
Alsof dat nog niet genoeg was ..... een uurtje later stond ik te wachten aan de Sint-Michiels kerk in Roeselare.Plotseling reed een wagen me langs achter aan ... Mijn rem stond niet op en ik werd een metertje verder door geduwd.Gelukkig had zijn plastiek bumper me geraakt en was er enkel een zwarte streep te zien op de hoek van de velomobiel.Ik dacht meteen aan het slechtste scenario.Na een grondige inspectie meende ik geen schade te hebben... " oef " het had erger gekund...

Gezien worden is een noodzaak , maar soms is dat niet voldoende en moet je wat geluk hebben ....je weet steeds wanneer je vertrekt , maar nooit of je zal aankomen....

4 opmerkingen:

  1. Hallo Hans,

    Ja, je moet opletten voor 2 als je velomobiel rijd, want voor de meesten ben je onzichtbaar, en daarboven ook nog eens levensgevaarlijk!!
    Goed afgelopen gelukkig!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ....je weet steeds wanneer je vertrekt , maar nooit of je zal aankomen....

    Ja, dit is wel heel erg waar. Wel goed om weer eens een keer bewust van te zijn.

    Gelukkig heb je de VM heel gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Hans,

    Je bent aan het onheil ontsnapt. Ik hoop dat je in de toekomst net zo veel geluk hebt als nu.

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ,het zat me even mee.
    Laat ons hopen dat het iedereen meezit in de toekomst.
    Grtz Hans

    BeantwoordenVerwijderen