zaterdag 25 juli 2015

Als je op iets kostbaars wacht, duurt iedere dag een eeuwigheid...

Begin juni was het zover... de strada vertrok naar Elen voor een facelift.





Mijn bakje werd zorgvuldig geboeid op de aanhanger en voorzien van een bijkomend net ( je weet maar nooit... ). Het zou volgens de weerman , een turbulente rit worden... Op de tocht werd ik overal aangestaard door verwonderde blikken...Men zag precies een buitenaards voorwerp voorbij komen... Heerlijk om al die mensen te zien kijken....
Na een 3 uur durende tocht kwam ik aan te Elen .De badkuip stond nog netjes op zijn plaats en het net bleek eigenlijk overbodig te zijn . We namen de fiets de badkuip er zo af... ( handig ,als je met 2 bent.... )
Etiënne wreef in zijn haar bij het zien van de neus en bekeek die meteen  langs alle kanten. Hij ontdekte dat er een behoorlijke scheur in het frame zat...  ( Ongelooflijk dat dit me niet was opgevallen.... ) waarschijnlijk was die wat opengetrokken door het gebruik na de botsing ( 1500 km )

De dag nadien zou een expert de schade komen opmeten en zijn verslag doorsturen.Na lang wachten kwam er maar geen nieuws van de verzekering en ik werd er zowaar wanhopig van... Gelukkig had EMVelomobiel een kopie van het bestek waaruit bleek dat de expert akkoord ging om een nieuw frame te monteren ipv het oude te herstellen . ( Dit omdat de garantie anders niet meer zou gelden.) En de strada zou hersteld en volledig herspoten worden op kosten vd verzekering .

Half juni was de neus hersteld en werd hij werd voorzien van een eerste verflaag . Begin juli werd dan de aflak erop gebracht .Men kon dus beginnen met alles te monteren... 

Ik had de badkuip graag terug gehad om op zondag 26 juli mee te rijden met de Gentse liggers op de Gentse buitenband.... Helaas kreeg ik vandaag om 18 h ,een bericht van Etiënne ,dat hij nog een paar uur nodig had om alles af te werken....Het zou dus niet lukken ... We maakten de afspraak om op dinsdag de strada op te halen.
Eigenlijk ben ik niet echt ontevreden ... Vandaag stond er een sterke wind en het gedacht dat de aanhangwagen omkiepert bij een stevige rukwind ,doet me huiveren.  

Ik had het nooit kunnen denken dat ik mijn bakje al zo zou missen na 8 weken... gelukkig is het weerzien nabij en kan ik er terug invliegen...
 . 

4 opmerkingen:

  1. 8 weken? Ik zou er niet aan moeten denken om zolang zonder BOB te zitten..........
    Vlieg er maar lekker in, maar niet te hard, anders krijg je misschien weer brokken.........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Adri,
    Ik dacht dat de klus in 1 maand zou geklaard zijn...
    Hopelijk blijven de brokken nu uit...

    Grtz Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Hans, ik repareer mijn schade's zelf, niet zo mooi als EMVelomobiel dat kan, maar het gaat meestal wel een stuk sneller...........Zonder garantie dat dan weer wel.......☺ De afstand naar een professionele reparateur is ook wat ver.............

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Ik doe mijn petje af voor wat jij allemaal voor mekaar krijgt,Adri .
    Het heeft lang geduurd , maar het bijzonderste is dat alles goed komt en op kosten van de tegenpartij is. ( Behalve mijn verplaatsingskosten... daar doen ze wat moeilijk over...)

    groeten, Hans

    BeantwoordenVerwijderen